неділя, 30 листопада 2014 р.

Заняття на тему: «Прийняття відповідальності за себе, своє здоров’я і життя»


Засідання правового клубу «Феміда»


Мета: розкрити сутність відповідальної поведінки: показати, що для прийняття виважених рішень необхідно вміти долати труднощі, що відповідальність за прийняті рішення лежить на тому, хто їх приймає; навчити вмінню твердо говорити «ні».
Хід заняття

Вправа «Поділись гарним настроєм»
Мета: сприяти створенню атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи.
Хід вправи. Якщо в когось із учасників поганий настрій, інші «дарують» йому частинку свого гарного настрою: тримаючи долоні відкритими, говорять щось приємне.

Мозковий штурм «Що заважає людям поводитись відповідально»
Мета: формувати поняття «відповідальної поведінки».
Хід вправи. Ведучий пропонує учасникам висловити свої думки про те, що заважає людям поводитись відповідально, і записує відповіді на плакаті.
Вправа «Що я буду вдосконалювати в собі»
Хід вправи. Тренер. Подумайте і виступіть кожний на тему: «Що я буду вдосконалювати в собі». Що потрібно кожному з вас, щоб стати впевненішим, рішучим, сміливішим, кращим, щоб вас поважали.
Енергізатор «Послання самому собі»
Мета: емоційне розвантаження учасників.
Хід вправи. Учасники стають у шеренгу так, щоб у кінці лишилось достатньо місця. Перший говорить своєму сусідові фразу, яку б він хотів почути сьогодні зранку, й біжить у кінець шеренги. Сусід передає цю фразу по ланцюжку, чекає, доки вона пройде 2 – 3 учасників, передає свою фразу й біжить у кінець шеренги, наступний робить аналогічно. Гра триває до того моменту, поки всі учасники не передадуть і не отримають свої повідомлення.

Вправа «Я вмію сказати «Ні»
Мета: тренувати навички відповідальної поведінки.
Хід вправи. Усі учасники об’єднуються у три підгрупи. Кожна отримує картку зі своєю ситуацією. Через 10 хвилин учасникам потрібно запропонувати кілька варіантів відповідальної поведінки в поданій ситуації. Після цього тренер проводить обговорення запропонованих варіантів відповідей з урахуванням ознак та проявів відповідальної поведінки.

Приклади ситуацій:
1. Друг (подруга) пропонує піти на дискотеку, а ви не в настрої.
2. Ваш друг (подруга) пропонує разом піти в гості до його (її) друзів, які вам не подобаються.
3. Друг (подруга) просить вас дати послухати музичні диски, а ви не хочете давати.

Прикінцеве слово
Хід вправи.
Тренер. Колись давно у древньому Китаї, жив дуже розумний, але дуже пихатий Мандарин (знатний вельможа). Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум… Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшла та чутка і до нашого Мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі? Але не виказав своє обурення, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо скаже мертве – я випущу його…». І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, всім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні. Тримав за спиною метелики і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався й сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, Мандарин проказав: «Скажи-но мені, що тримаю в руках – живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «УСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!». Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями. Отже, лише від вас залежить, чи буде ваша взаємодія з іншими живою, яскравою, плідною, чи навпаки.


Підбиття підсумків
Мета: закріпити сформовані на занятті навички, дати можливість кожному учаснику висловити свою думку.
Хід вправи.
Запитання для обговорення:
- Що нового ви дізналися на занятті?
- Які у вас виникали емоції під час заняття?
- Як, на вашу думку, ви можете використати ці знання в майбутньому?

Вправа «Усмішка по колу»
Мета: закріпити позитивний настрій учасників.
Хід вправи. Учасники беруться за руки і «передають» усмішку по колу. Кожна дитина повертається до свого сусіда справа і, бажаючи щось хороше і приємне, усміхається.

Немає коментарів:

Дописати коментар